Omdat ik graag andere ondernemers in het zonnetje zet laat ik vanaf nu wekelijks een ondernemer aan het woord die zakelijk blogt. Omdat het hebben van een blog voor je bedrijf écht belangrijk is. Je zult het zien… of ja, lezen in dit geval! Dit keer spreek ik met Cynthia van de webshop Een theelepel geluk. Daar verkoopt zij kleding van merken als Tante Betsy en Vrolijke Famkes.

Eerst een blog, daarna een webshop

Cynthia heeft aan de webshop een blog gekoppeld. Maar eigenlijk moet ik het andersom zeggen. Aan de blog heeft zij een webshop gekoppeld. Want de blog was er eerst. En pas later kwam daar dus een webshop bij. Omdat ze haar volgers wilde meenemen in haar nieuwe avontuur én haar passie voor bloggen wilde voortzetten was het niet meer dan logisch om ook te bloggen voor haar bedrijf.

Over het bloggen

Cynthia: “In totaal bestaat mijn blog nu tweeënhalf jaar en per week komen er 2 á 3 nieuwe artikelen online. Ik zit werkelijk nooit om onderwerpen verlegen. Als schrijven je passie is, kun je jezelf hier volledig in kwijt. Ik vind het echt heerlijk om over mijn bedrijf te bloggen.”

Op de vraag hoeveel tijd ze gemiddeld kwijt is bij het schrijven en creëren van een blog antwoord ze: “Ik kan in ongeveer een uur tijd een lekker lezend blog in elkaar zetten. Meestal neem ik erna een half uurtje de tijd om alles nog eens goed na te lopen en eventuele fouten te corrigeren. Dan hoppa; publiceren maar.”

Meerwaarde van een zakelijke blog

Cynthia: “De meerwaarde van een blog naast mijn webshop. Dat is mijn bedrijf een gezicht geven. Door te bloggen laat ik anderen zien dat ik een heel normaal leven heb waarin iedereen zich wel kan herkennen. Zoals eerder gezegd is schrijven tevens een passie van me die ik middels bloggen mooi uit kan blijven voeren. Met bloggen neem ik anderen mee in mijn avontuur en wil ik het vertrouwen uitstralen dat mijn heerlijke winkel verdiend.”

Het uiteindelijke doel van de blog

Cynthia: “Wat ik wil bereiken is een nauwe betrokkenheid met mijn bezoekers, plezier blijven houden in bloggen, omzet genereren en een groot bedrijf opbouwen. Nou ja, groot genoeg om van te kunnen leven.”

Bloggen voor je webshop, een aanrader?

Cynthia: “Bloggen voor je eigen bedrijf raad ik ten zeerste aan. Niet alleen creëer je een vertrouwensband met potentiële klanten en kunnen zij zich met jou identificeren, ook voor je vindbaarheid is het erg goed. Verdiep je wel in SEO, zodat je zeker weet dat je beter gevonden wordt via zoekmachines.”

Tips voor andere ondernemers

Cynthia: “Verdiep je in zoekwoorden optimalisatie, schrijf dichtbij jezelf en blog ook geregeld persoonlijk. Ik kies hier zelf zeker voor, naast het reilen en zeilen over de shop & de artikelen. Want naast een webshop heb ik ook een leven en ik denk dan men het best leuk vind om zo nu en dan achter de schermen te kijken. Simpelweg de persoon achter het bedrijf leren kennen. Het is toch fijn te weten van wie je iets koopt?”

Wil je Cynthia blijven volgen? Bekijk dan zeker haar Instagram account