Mijn handen gaan jeuken en kriebelen wanneer ik ondernemers hoor zeggen dat ze anderen niet willen opzadelen met blogs. Waarom zou je in hemelsnaam gaan bloggen? Alles is toch al geschreven? Ik wil geen verkooppraatje houden, ik wil gewoon inspireren. Er zit echt niemand op nóg een blog te wachten. Jaja mensen het is echt te laat om een blog te starten. Of toch niet?

Vergis je niet…

Er zijn inderdaad veel websites die geschreven hebben over een bepaald onderwerp. Maar wil dat zeggen dat jouw doelgroep dat ook gelezen heeft? Nee. En hebben ze dat wel dan is herhaling juist heel fijn. Want van herhaling leert men. Herhaling blijft hangen. Herhaling zorgt voor actie.

En daarnaast schrijf jij op jouw manier. Jouw persoonlijkheid vloeit er doorheen. Wat jij schrijft dat schrijft een ander niet. Hoe jij dingen ervaart en ziet dat ziet een ander niet. Je hoeft ook geen verkooppraatje te houden. Juist niet. Een blog is misschien wel een marketingstrategie. Maar in de basis wil je mensen verder helpen. Je wilt ze iets meegeven. Iets waardevols geven.

Daarvoor ga jij bloggen:

Je wilt iets moois en inspirerend vertellen

Een bepaalde les doorgeven die jij hebt geleerd.

Je wilt opgemerkt worden en uniek zijn.

Bloggen is veel meer dan zomaar een tekst schrijven. Een blog is een inspiratiebron. Iets waardevols waar een ander iets aan heeft. Een stukje van jouw verhaal.

Deze Podcast aflevering

In deze Podcast aflevering vertel ik je hoe ik denk over bloggen en waarom ik daar zo gepassioneerd over ben. Ook vertel ik over een van mijn klanten die echt een succesverhaal is… Je kunt hem hieronder luisteren en anders via Spotify of iTunes. Laat je ook een review achter en/of deel je hem via social media?