“Bloggen is een ideale manier om jezelf zichtbaar én vindbaar te maken voor je doelgroep”. Omdat ik graag andere ondernemers in het zonnetje zet laat ik maandelijks iemand aan het woord die blogt voor haar bedrijf. Want het hebben van een blog voor je bedrijf is écht ontzettend waardevol. Je zult het zien… of ja, lezen in dit geval! Dit keer spreek ik met Layla Pansier van Maak Jezelf Zichtbaar.

Layla is gespecialiseerd in zichtbaarheid. Het is dan ook haar missie om andere ondernemers te helpen meer zichtbaar te worden (en blijven) bij de juiste doelgroep. Via die zichtbaarheid kun je dan verbinding maken met je doelgroep en de juiste klanten aantrekken. Ze wil graag mensen motiveren, ontroeren, laten lachen, informeren en inspireren. Dat is haar grootste motivatie. Layla houdt ontzettend van schrijven en doet dit ook al haar hele leven. Niet voor niets dus ook dat ze blogt voor haar bedrijf.

Het goede voorbeeld

Ik ben altijd al een schrijver geweest en heb verschillende blogs in beheer gehad. Het was voor mij vanzelfsprekend dat er op de website van mijn bedrijf ook een blog zou komen. Bovendien vind ik dat ik als specialist in zichtbaarheid wel het juiste voorbeeld moet geven. Bloggen is immers een ideale manier om jezelf zichtbaar én vindbaar te maken voor je doelgroep.

Ik heb geen vaste dag of regelmaat waarop ik een blog online zet, ik schrijf wanneer de inspiratie komt. Iets wat ik mijn klanten niet aanraad overigens. Met regelmaat een blog plaatsen is beter voor je zichtbaarheid, maar omdat ik weet dat die gedachte mij stress oplevert houd ik mij daar zelf niet zo aan. Naast bloggen gebruik ik ook video’s, facebook en Instagram om mezelf online zichtbaar te maken. Er gaat dus al best veel tijd in die zichtbaarheid zitten en ik vind het belangrijk dat ik het leuk blijf vinden. Dus als ik geen inspiratie heb voor een blog, ga ik het niet forceren.

Zit je wel eens om onderwerpen verlegen?

Eigenlijk niet. Vaak zijn het onderwerpen die gelinkt zijn aan waar ik op dat moment mee bezig ben. Zo gaf ik laatst een online training over Instagram voor ondernemers, waardoor ik steeds ideeën kreeg voor blogs over Instagram. Maar het kan ook zijn dat ik een strategiesessie heb met een klant, waar mooie inzichten uitkomen die ik graag wil delen. Er is altijd wel iets om over te bloggen.

De meerwaarde van bloggen voor je bedrijf

Ik vind het belangrijk dat ondernemers plezier hebben in hun zichtbaarheid. Omdat ik van schrijven houd, vind ik bloggen een ideale manier om snel iets waardevols online te zetten. Er zijn momenten waarop ik denk: “Dat zouden meer mensen moeten weten!” en dan schrijf ik daar een blog over. Het is een fijn idee dat anderen ook wat aan die informatie of inspiratie hebben die ik deel, dat is waar ik het uiteindelijk voor doe.

Ik blog dus om zoveel mogelijk ondernemers te inspireren en informeren. Mijn missie is om andere ondernemers die, net als ik, doen waar ze gelukkig van worden, te helpen zichzelf zichtbaar te maken. Zodat zij kunnen blijven doen wat ze doen. Of dat nu is door middel van coaching, het opzetten of uitvoeren van een strategie, of bijvoorbeeld door het schrijven van blogs.

Tips van Layla voor bloginspiratie

Ik hoor vaak van klanten dat zij niet weten waarover ze zouden moeten bloggen. Dan vraag ik: “Wat is het wat jij doet? Waar jij goed in bent?”. Daar hebben ze eigenlijk altijd wel een antwoord op. Nou, dat is nou net hetgeen waar je over zou moeten bloggen. Schrijf eens tien (of meer) onderwerpen op waar jij over zou kunnen vertellen als het gaat om jouw vakgebied. Over die onderwerpen kun je ook 1 of meerdere blogs schrijven.

En als je dan gaat beginnen: denk vooral niet te moeilijk. Zet jouw blog online wanneer het voor jou af is en laat het niet eerst een week liggen of aan tien mensen lezen. Het mooie aan online teksten is dat je ze altijd later nog kunt aanpassen of verwijderen.

Nieuwsgierig naar de andere interviews?

Blog jij ook voor je bedrijf dan zou ik je graag interviewen hierover. Stuur me een mailtje en we plannen een afspraak in of ik stuur je de vragen op. Net wat jij het fijnste vindt.